GARAGE 4 - 2022
CinderCat Games
CinderCat Games mål er at skabe “laugh-out-loud moments” gennem sjove og eventyrlige single-player videospil til computer og konsoller. For den, der har svært ved at finde tid og overskud til at fordybe sig i mere komplekse videospil.
Hvorfor?
Mange spil i dag har dybe historier som kræver, at spillerne afsætter flere timer til hver spilsession for at fordybe sig. Timer som de fleste unge og voksne spillere ikke længere har mulighed for at afsætte i en travl hverdag, eftersom de har fået mere ansvar i det daglige.
På trods af deres begrænsede fritid, har de spillere dog stadig et behov for at afstresse med deres hobby. Vores mål er at give dem mulighed for det.

Vi er ambitiøse, energiske og har god vind i sejlene. Vi skaber de sjoveste oplevelser, mens vi også har det sjovt med at lave dem.

Hvordan?
Gennem brug af simpel historiefortælling og komiske interaktioner bidrager vores spil Chaaarge til, at single-players kan få grinagtige og mindeværdige spiloplevelser — selv i korte spilsessioner.
Spillet tilhører genren “first-person, action-Adventure,” hvor spilleren sparker sig gennem et tegneserieagtigt rige. Som del i spillet tager spilleren kontrol over “Glum,” en temperamentsfuld goblin-håndlanger, som (modvilligt) er blevet sat på sit livs udfordring for at redde hans grumme troldmandsherre, som er blevet bortført af rivaliserende herskere.
Udrustet med en magisk støvle og et dårligt humør, hjælper spilleren Glum med at sparke (magisk) røv.
Fun fact
Alle medarbejdere i CinderCat Games har på den ene eller anden måde uperfekt syn.
Største succes
Indenfor samme år som vi startede virksomheden, deltog vi i Gamescom i Köln, verdens største spilmesse, hvor vi fremviste vores tekniske demo af spillet.
Største failure
Vi var for forsigtige i starten og havde ikke spidset albuerne nok til. Vi er siden blevet mere selvsikre og står mere ved, hvem vi er og hvad vi arbejder på.